18 de gener 2012

ENDEVINA, ENDEVINALLA!!!!

Sóc blanca i rodona
surto per la nit,
quan tothom ja és al llit.

Què és?





Me'n compro un pam,
me'n menjo un pam
i en llenço un pam.

Què és?




Tan gran com un camí
i cap en un pot petit.

Què és?






Un pal i un barret

que s'aguanten drets.

Què és?






El seu nom és de persona
però persona no és.
El seu color és blanc i groc
però ou no és.
Endevines què pot ser

Què és?




Té quatre rodes,
embruta però corre,
si no li dónes menjar,
no et fa cas,
i si es posa malalt,
tampoc et fa cas.

Què és?




En un dia, si ho repares,
una vegada em veuràs,
dues en una setmana
i en un mes no em trobaràs.

Què és?




Sóc rodona de molts colors
molts nens m’utilitzen
i diuen que sóc molt divertida
i també molt atractiva.

Què és?




Per fora duc vestit verd,
i per dintre vaig vermella,
amb botons que llenceu
els qui em mengeu.

Què és?




Una senyora
va pel mercat
amb la cua verda
i el vestit morat

Què és?



Són dues pilotetes enganxades en una paret,
ni l'una ni l'altra es poden veure.




Sóc petit com una nou,
no tinc peus i pujo sol

Qui sóc?



Vaig caminant,
les meves passes no hi ha qui les compti
i quan em canso de caminar
poso els peus al vent.

Què és?




Jo sóc d'or i ella és de plata
quan ell surt a passejar
jo vaig a dormir a casa.

Qui som?





De dotze germans que en som
sóc el segon
i en canvi,
sóc el més petit de tots.

Qui sóc?





Jo sóc un pati molt net,
aparell de tres rodes,
rellisco sobre les lloses,
tan ràpid com un coet.

Què és?





Sóc llarg com una carretera.
Tinc moltes cames

i amb mi hi viatja molta gent.

Què sóc?



Sóc petit i escanyolit
i, a més a més, sóc un dit.

Què sóc?




Com que sóc tan petit
i tinc por de que no em vegin
vaig cantant pel carreró
la meva cançó:
"Patim, patam, patum,
homes i dones..."

Qui sóc?





Per sobre el terrat,
després d'un ruixat,
surt un senyor
ple de color.

Què és?









RESPOSTES ALS INTERROGANTS:








1 comentari:

  1. JO HE ENCERTAT TOTS... LES QUE TENEN EL DIBUIXET. JAJAJAJAAJA

    ResponElimina