12 de gener 2010

ELS AMBIENTS: LA CASA

EL TREBALL PER AMBIENTS

D’ençà el seu naixement l’escola Mont-Roig en el seu afany de trobar maneres de treballar que afavorissin eb el seu alumnat un aprenentatge significatiu i útil va plantejar-se posar en marxa el treball per ambients. Aquest treball s’ha iniciat el present curs escolar i s’aplica a tota l’Educació Infantil.


De dilluns a dijous i de les 9:30 a les 10:20 és el temps dels ambients. A les 9:30 l’escola viu un trànsit intens per tots els passsadissos i és que l’alumnat de P3, P4 i P5 es desplaça cap a la classe on hi ha l’ambient que cadascú ha decidit treballar. En el treball per ambients disposarà d’un temps i d’un espai ric en estímuls i materials i la companyia dels nens i nenes de diferents edats.


Cada ambient està pensat per a desenvolupar unes capacitats determinades, però en tots ells s’hi treballen aspectes transversals com ara, l’autonomia, la responsabilitat i la capacitat de consensuar unes normes de comportament, de treball, d’organització i d’ordre.

Aquest curs escolar els infants trien entre diferents ambients. Avui us ensenyem:



L'AMBIENT DE LA CASA

La classe de P3-A diposa d’un material necessari perquè els infants puguin representar situacions de la vida quotidiana que es desenvolupa a la llar i expressar-les mitjançant les possibilitats simbòliques que ofereix el joc. És un ambient ideal per a afavorir l’expressió oral, per a representar la importància de la cura de les persones o per a identificar-les amb determinats rols i, si cal, qüestionar-los.

1 comentari: